علل و علائم مشکلات روانی در دوران سالمندی

سلامت روان ضعیف یک نگرانی واقعی در میان سالمندان است. افسردگی سالمندان به طور نگران کننده ای بالا است شناسایی علت زمینه‌ای افسردگی در سالمندان می‌تواند به کنترل این بیماری کمک کند و زندگی را برای آنها بسیار زیباتر کند.

7 موردی که باعث مشکلات روانی در سالمندان می شود؟

سلامت جسمانی

همراه با افزایش سن، مشکلات جسمانی زیادی به وجود می آید که می تواند فعالیت را محدود کند. بسیاری از افراد بازنشسته که عادت به فعال بودن در تمام زندگی خود دارند، می توانند این مرحله جدید را بسیار خسته کننده بدانند. در ذهن اکثر افراد مسن هنوز احساس می کنند که می توانند کارهای بیشتری انجام دهند، اما وقتی بدن آنها همکاری نمی کند می تواند منجر به از دست دادن علاقه و حتی افسردگی شود.

انزوا

دوران مدرن شاهد تغییری در پویایی خانواده بوده است و تعداد بیشتری از جوانان از خانه دور شده و به محل کار رفته و در شهرها یا کشورهای مختلف زندگی می کنند. والدین مسن اغلب به حال خود رها می شوند که ممکن است بسیار تنها شوند. اشتیاق عمیق برای دیدن فرزندان و نوه های خود می تواند بسیاری از افراد مسن را به افسردگی سوق دهد.

ضرر – زیان

وقتی شروع به از دست دادن دوستان و خانواده می کنید، پیری چیز وحشتناکی است. بسیاری از افراد مسن در دهه 70 و 80 مجبورند با از دست دادن همسر، خواهر و برادر، دوستان دوران کودکی و حتی گاهی اوقات فرزندان خود کنار بیایند. از دست دادن یکی از عزیزان برای هر کسی سخت است، اما به ویژه برای نسل قدیمی سخت است زیرا آنها می بینند که تمام دوران خود به پایان رسیده است.

وابستگی

وابستگی ناگهانی به افراد دیگر برای همه چیز می تواند هم ترسناک و هم آزاردهنده باشد. از آنجایی که سالمندان برای فعالیت های روزانه خود، حتی لباس پوشیدن یا استفاده از دستشویی، به کمک بیشتری نیاز دارند، زندگی می تواند بسیار دشوار شود. از دست دادن توانایی ها می تواند زمان بسیار غم انگیزی برای نسل قدیمی ما باشد.

کاهش حافظه

از دست دادن حافظه می تواند بسیار ترسناک باشد. تصور کنید که نمی توانید چیزی را به خاطر بسپارید، نام همسایه خود را فراموش کرده اید و مطمئن نیستید که داروهای خود را مصرف کرده اید یا خیر. از دست دادن حافظه خود، ترس از آلزایمر و زوال عقل، همه تغییرات دیگر می تواند یک فرد مسن را به سمت حالت افسردگی سوق دهد.

عدم ورزش

در حالی که بسیاری از افراد مسن انرژی لازم برای ورزش کردن را ندارند، برخی از آنها می ترسند زمین بخورند و به خود آسیب برسانند و سربار دیگران شوند. به هر دلیلی، بسیاری از افراد مسن به اندازه کافی ورزش نمی کنند و در دراز مدت می توانند منجر به افسردگی شوند.

بیخوابی

ورزش نکردن می تواند یک عارضه جانبی دیگر داشته باشد و آن بی خوابی است. وقتی بدن آنها انرژی استفاده نشده ای داشته باشد، به خواب رفتن بسیار سخت تر می شود. بی خوابی طولانی مدت با سلامت روان ضعیف مرتبط است.

مشکلات روانی در دوران سالمندی - اکتیو با هم

همه این عوامل منجر به افزایش مشکلات سلامت روان در سالمندان شده است. فقدان آگاهی، خدمات بهداشت روانی ضعیف برای سالمندان، و ننگ ناشی از سلامت روان باعث می شود بسیاری از افرادی که به کمک نیاز دارند به دنبال آن نباشند. به عنوان یک جامعه، ما باید دور هم جمع شویم تا اطمینان حاصل کنیم که نسل ارشد ما مراقبت  هایی را که برای کمک به درمان و پیشگیری از بیماری های روانی نیاز دارند، دریافت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *