علائم و تشخیص بیماری آلزایمر

آیا مشکلات حافظه همیشه به معنای بیماری آلزایمر است؟

بسیاری از مردم نگران فراموشکار شدن هستند. آنها فکر می کنند فراموشی اولین علامت بیماری آلزایمر است. اما همه افرادی که مشکلات حافظه دارند آلزایمر ندارند.

سایر علل مشکلات حافظه می تواند شامل

  • افزایش سن
  • شرایط پزشکی
  • مشکلات عاطفی
  • اختلال شناختی خفیف یا نوع دیگری از زوال عقل باشد.

تغییرات حافظه مرتبط با سن

فراموشی می تواند بخشی طبیعی از پیری باشد. با بالا رفتن سن افراد، تغییراتی در تمام قسمت های بدن از جمله مغز رخ می دهد. در نتیجه، برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که یادگیری چیزهای جدید بیشتر طول می کشد، اطلاعات را به خوبی به خاطر نمی آورند یا چیزهایی مانند عینک خود را گم می کنند. اینها معمولاً نشانه های فراموشی خفیف هستند، نه مشکلات جدی حافظه، مانند بیماری آلزایمر.

تفاوت بین پیری طبیعی و بیماری آلزایمر

پیری طبیعیبیماری آلزایمر
هر چند وقت یکبار تصمیم بد گرفتنقضاوت ها و تصمیمات ضعیف در بسیاری از مواقع
عدم پرداخت ماهانهمشکلات در رسیدگی به قبوض ماهانه
فراموش کردن آن روز و به یاد آوردن آن بعدااز دست دادن تاریخ یا زمان سال
گاهی اوقات فراموش می کنید که از کدام کلمه استفاده کنیدمشکل در مکالمه
گم كردن اشياء بعضي وقتهامرتباً اشیا را به اشتباه قرار می دهید و نمی توانید آنها را پیدا کنید

از دست دادن حافظه مربوط به شرایط پزشکی

برخی از شرایط پزشکی می توانند باعث مشکلات جدی حافظه شوند. این مشکلات پس از درمان باید برطرف شوند. شرایط پزشکی که ممکن است باعث مشکلات حافظه شود عبارتند از:

  • تومور، لخته خون یا عفونت در مغز
  • برخی از اختلالات تیروئید، کلیه یا کبد
  • نوشیدن بیش از حد الکل
  • آسیب به سر، مانند ضربه مغزی ناشی از سقوط یا تصادف
  • عوارض جانبی دارویی
  • نخوردن غذاهای سالم به اندازه کافی ، یا ویتامین ها و مواد معدنی بسیار کم در بدن فرد (مانند ویتامین B12)

یک پزشک باید در اسرع وقت شرایط پزشکی جدی مانند این را درمان کند

از دست دادن حافظه مرتبط با مشکلات عاطفی

مشکلات عاطفی مانند استرس، اضطراب یا افسردگی می تواند فرد را فراموشکارتر کند و ممکن است با زوال عقل اشتباه گرفته شود. به عنوان مثال، فردی که اخیراً بازنشسته شده است یا با مرگ همسر ، خویشاوند یا دوست خود کنار می آید، ممکن است احساس غمگینی، تنهایی، نگرانی یا بی حوصلگی کند. تلاش برای مقابله با این تغییرات زندگی باعث می شود که برخی از افراد احساس سردرگمی یا فراموشی کنند.

سردرگمی و فراموشی ناشی از احساسات معمولا موقتی است و با محو شدن احساسات از بین می رود. مشکلات عاطفی را می توان با دوستان و خانواده حمایتگر کاهش داد، اما اگر این احساسات بیش از 2 هفته طول بکشد، مهم است که از یک پزشک یا مشاور کمک بگیرید. درمان ممکن است شامل مشاوره، دارو یا هر دو باشد. فعال بودن و یادگیری مهارت های جدید نیز می تواند به فرد کمک کند تا احساس بهتری داشته باشد و حافظه اش را بهبود بخشد

نکته ای در مورد درمان های اثبات نشده

برخی از افراد با «درمان‌های» آزمایش‌نشده یا اثبات‌نشده وسوسه می‌شوند که ادعا می‌کنند مغز را تیزتر می‌کنند یا از زوال عقل پیشگیری می‌کنند. مراقب مصرف قرص‌ها، مکمل‌ها، بازی‌های رایانه‌ای تمرین مغز یا سایر محصولاتی باشید که قول بهبود حافظه یا پیشگیری از اختلالات مغزی را می‌دهند. اینها ممکن است ناامن، هدر دادن پول یا هر دو باشند. آنها حتی ممکن است با سایر درمان های پزشکی تداخل داشته باشند. در حال حاضر هیچ دارویی یا درمانی وجود ندارد که از آلزایمر یا زوال عقل مرتبط با آن جلوگیری کند.

با این حال، در حال حاضر داروهای متعددی با نسخه برای درمان ایمن علائم آلزایمر در مراحل اولیه و میانی وجود دارد. اگر تشخیص داده شد که زوال عقل دارید، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که یکی از آنها را مصرف کنید.

چگونه از خود و دیگران در برابر درمان های اثبات نشده محافظت کنید

نکته ای در مورد درمان های اثبات نشده

برخی از افراد با «درمان‌های» آزمایش‌نشده یا اثبات‌نشده وسوسه می‌شوند که ادعا می‌کنند مغز را تیزتر می‌کنند یا از زوال عقل پیشگیری می‌کنند. مراقب مصرف قرص‌ها، مکمل‌ها، بازی‌های رایانه‌ای تمرین مغز یا سایر محصولاتی باشید که قول بهبود حافظه یا پیشگیری از اختلالات مغزی را می‌دهند. اینها ممکن است ناامن، هدر دادن پول یا هر دو باشند. آنها حتی ممکن است با سایر درمان های پزشکی تداخل داشته باشند. در حال حاضر هیچ دارویی یا درمانی وجود ندارد که از آلزایمر یا زوال عقل مرتبط با آن جلوگیری کند. با این حال، در حال حاضر داروهای متعددی با نسخه برای درمان ایمن علائم آلزایمر در مراحل اولیه و میانی وجود دارد. اگر تشخیص داده شد که زوال عقل دارید، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که یکی از آنها را مصرف کنید.

مراقب باشید اگر ادعای محصول بسیار امیدوارکننده به نظر می رسد و اگر با آنچه از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود شنیده اید مغایرت دارد. هر محصولی که ادعا می کند “پیشرفت علمی” است را زیر سوال ببرید. شرکت‌هایی که این محصولات را به بازار عرضه می‌کنند، اغلب زمانی که افراد آسیب‌پذیر هستند و به دنبال یک درمان معجزه‌آسا هستند، از آنها سوء استفاده می‌کنند. قبل از خرید هر محصولی، از جمله آنهایی که به عنوان مکمل های غذایی برچسب خورده اند، که وعده بهبود حافظه شما یا جلوگیری از زوال عقل را می دهد، با پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید. هر محصول یا مکملی را که به عنوان درمانی برای آلزایمر یا سایر بیماری ها در وب سایت سازمان غذا و داروی ایالات متحده تبلیغ می شود، گزارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *